Střelné zbraně

RikouUchiha

Autor: RikouUchiha

Korektoři: JackieGii, Sashiko Matsuki

Vytvořeno: 27.10.2014 06:58
Kategorie: Ostatní
Zobrazeno: 4567x
Komentováno: 51x

Obrázek - Střelné zbraně

 Dobrý den, minna-san.

Dnes si řekneme něco o zbraních. Jak fungují v anime a jak v realitě. Já sám koukám na anime z několika důvodů a jedním z nich jsou právě zbraně, ať už střelné nebo chladné. Sám zbraně miluji a tak mám občas chuť zastřelit některé postavy v anime za to, jak je drží nebo používají. Háklivý jsem hlavně na zbraně střelné. A proto to budou ony, které si dnes rozebereme.

Ještě něco k sytému a rozdělení článku: Nejdříve bude typ zbraně a pár informací o ní. Poté v jakém anime se objevila a jak se používala. Proberem si také jejich využití v realitě. Ze střelných zbraní jsem vybral ty nejznámější, které poznají snad všichni.

 

Střelné zbraně

 

Nejdříve si povíme něco k funkčnosti a stavbě střelných zbraní, především však pistolí. 

Střelná zbraň funguje na jednoduchém principu. Máte náboj, který se skládá z pláště, střelného prachu, zápalky a střely. Náboje mají různé ráže, například nejznámější je 9mm Luger. Když je náboj v komoře, máme zde kladívko, které stlačením spouště přinutíme narazit do zápalky, která vymrští střelu z pláště hlavní vpřed. Toť k základu funkčnosti zbraní.

Po vystřelení střely z hlavně se vytváří plyny, které zvedají hlaveň nahoru. Tomu říkáme laicky, že zbraň "háže". Toto označení budu používat v popisování dosti často. Co se týče tzv. "kopání", to je způsobeno též plyny z výstřelu. Projevuje se společně, se zdvihem hlavně. Síla "kopání" zbraně závisí na konstrukci zbraně samotné a velikosti ráže. Z čehož se dá vyvodit toto - čím větší ráže, tím větší kopání a zdvih hlavně. Nyní, když jsme si vysvětlili funkčnost zbraně jakožto stroje, přejděme ke srovnávání fungování zbraní v anime a v realitě.

Walther PPK

 

 Velmi známá zbraň. Byla vyvinuta v Německu firmou Walther. Vychází z modelu PP. Používá ráži 7,65 Browning. Byla vyvinuta během druhé poloviny 2. světové války. Používána jednotkami SS a policií. Byla používána Jamesem Bondem a objevuje se i v starších PC hrách nebo anime. Mám také pocit, že ji použil Hitler pro svou sebevraždu.

 Walther se objevil například v anime Gunslinger Girl, které je asi pro tématiku střelných zbraní nejznámější. Bylo samozřejmě sposta dalších děl, kde se objevil, ale Gunslinger Girl je velmi ikonické, proto se mu budu věnovat v souvislosti s touto zbraní. Hlavní věcí, které si jistě všichni všimnou, je to, že v anime tuto pistoli drží malé děvče. A to, jak jistě uznáte, je dosti zavádějící. Když si uvědomíme váhu PPK, která činí 600 gramů, což je poměrně hodně na to, aby to držela mladá dívka. Také zdvih hlavně je velmi malý. A "kopnutí" pistole jakoby zde vůbec nebylo. Sám mám Gunslinger Girl velmi rád, ale z pohledu milovníka střelných zbraní je to velmi nepřesné. Ještě jedna věc, která mě velmi ničí, je natahování závěru, které jde vždy v anime tak strašně lehce. Samozřejmě, sledovat rélné nabíjení by bylo nudné, ale i tak.

 Jak jsem již říkal, tato zbraň váží 600 gramů, což je na kapesní pistoli celkem hodně. Dá se ale popsat jako velice spolehlivá a díky váze i bytelná zbraň. Za sebe ji doporučuji všem jako pistoli na sebeobranu. Její starší a větší bratříček Walther PP je též velmi spolehlivý, ale zastíněný modelem PPK. Co je také dost zajímavé a v anime jsem se s tím prozatím nesetkal, je tzv. DA, což je dvojčinný režim, který umožňuje střelbu více projektilů bez natažení uzávěru. Díky konstrukci se zapsala do mysli mnoha lidí. 

BerettaM92

 

 Beretta M92 a její vylepšená verze F a FS je nástupcem ne moc známého modelu 82. Vzhledem se od starší sestry víceméně neliší. Při bližším zkoumání však zjistíme celkem zajímavé rozdíly.

Používá ráži 9 mm luger, byla vyvinuta během osmdesátých a devadesátých let. Používána jednotkami US Army. Zbraň přivedla na svět italská firma Beretta, jak vypovídá název zbraně. Ve filmech si zbraň oblíbili jak agenti, tak gangsteři. A to kvůli spolehlivosti, kterou od ní můžeme očekávat i v realitě. V anime bylo možno ji vidět např. v Phantom: Requiem for the Phantom, kterému se budu kvůli zbrani věnovat.

Právě Phantom: Requiem for the Phantom je pro mne ze všech anime, kde se M92 nebo její modifikace vyskytuje, nejvíce ikonický. V tomto anime používá tuto zbraň jeden ze zabijáků mafie Zwei. Avšak anime Black Lagoon je velmi zajímavé svými zbraněmi. A M92 je tam již několkirát. Anime jsem neviděl takže k tomu se asi vyjádřiti nemohu. Pistole postrádá svou váhu činící 1000 gramů. Nutno ale podotnout, že právě v tomto anime je zdvih hlavně a "kopání" celkem slučně zachované a reálné. Jediný problém, který zde shledávám, je opět velmi lehké natahovábí zavěru.

M92ka se také objevila například v Soul Eateru. Používal ji tzde syn Shinigamiho a potenciál M92 byl naprosto zničený a to převážně držením pistole.

Tento model Beretty je velmi spolehlivý jako její předchůdci i nástupci. Váha činící 1000 gramů je velmi dobrá. Tato Beretta má opět mechanismus DA a pár dalších vymožeností.

Zbraň byla vyvíjena jako služební a zajímavostí je, že je standartní pistolí jednotek NATO. Používá ráži 9 mm Luger. Zajímavostí je také to, že velmi málo kope, narozdíl od jiných služebních nebo armádních pistolí, a je velmi přesná. Opět ji osobně doporučuji a to komukoliv, kdo chce spolehlivou a poměrně dobře vypadající sbraň z Italské výroby.

ČZ vzor 61 Škorpion

 

 Velmi známý samopal české výroby. Vychází z něj například izraelské UZI. Byl vyvinut během ČSSR. Používá ráži 7,65 Browning a novější 9 mm Luger. Používána např. URNAou. Škorpion jest nástupcem ČZ vz. 20 přezdívaného též pumpička. Dost často se Škorpion objevuje jako zbraň mafiánů a u japonců je velice oblíbená, alespoň co se týče anime. Díky sklopné opěrce se dá nosit skrytě pod kabátem.

ČZ vz. 61 Škorpion se objevil například v anime High School of the Dead a to ve scéně kdy hlavní postavy odjíždí ze sídla rodičů jedné z dívek.

Pojďme se tedy podívat, jak to vypadalo v High School of the Dead. I Škorpion, jako téměř každá střelná zbraň v anime, postrádá svou hmotnost, činící 1310 gramů. Zdvih je snížený na minimum a průraznost střel je až božská, když vezmeme v potaz, že Škorpion používá malorážkovou ráži, tedy ten starší model, o kterém je nyní řeč.

Pak je zajímavé sledovat situaci,kdy v anime výstřílí minimálně 40 nábojů a stále nepřebíjí. Měli by jste vědět, že největší zásobník pojme pouze 30 nábojů. Jinak ale parametry zůstavají poměrně zachovány. Vzor 61 jsme pak mohli vidět třeba ve Phantomovi.

Samopal je velice spolehlivý a přesný. Váha je až okouzlující. Má teoretickou kadenci 700 ran za minutu, což je velmi dobré, když vezme v potaz, že takový Thomsonův samopal má zásobník na 30 nábojů a kadenci stejných 700 ran za minutu. Škorpion díky své důmyslné a jednoduché konstrukci je téměř bezzávadný. Malorážková ráže 7,65 mm Browning dosahuje toho, že zbraň moc "nekope" a "neháže". Za sebe bych ji doporučoval hlavně tajným jednotkám a teroristům.

 

Zdroje:

 Encyklopedie zbraní

 

 

 

 

Komentáře

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

1 2 3 4

avatar of RikouUchiha
Redaktor
     
16.11.2014 19:20 | # 51

RikouUchiha

Peter - Tož jde o to, že natahování úzavěru beretty jest těžké pro nějakou tu 12letou dívčinu. Jinak máš naprostou pravdu.

avatar of Peter052
Uživatel
   
13.11.2014 15:48 | # 50

Peter052

Snaha sa ceni ale mas tam par nezrovnalosti napr vz61 nepouziva malorazkovu municiu ale klasicku pistolovu aby bola zamenitelna aj do pistoli ktore boli sucasne s vz61 v sluzbe v CSLA tusim to bola cz75, a ako si to myslel s tym natahovanim uzaveru ? mam doma modifikaciu prave beretty ale nejak mi nepride ze ten uzaver ide pri nabijani v reale tazko

avatar of DanielaBaranyiova
Uživatel
       
06.11.2014 20:03 | # 49

DanielaBaranyiova

Hmm článek je to zajímavý, máš v něm pár překlepů a drobných chyb, ale jinak v pořádku. S mnoha názory souhlasím a to především nekonečné počty nábojů a snadné přebíjení. Zpětný ráz je v anime skoro nulový a pokud jde o normální problémy typu záseky, ohlušující rány, kopnutí, tak si nedělejme iluze :D Každá postava v anime se se zbraní ztotožní během pár minut a žádný z předešlých problémů jí nevadí...
A popravdě, kdo by chtěl v anime koukat na hlavní postavu s vykloubeným ramenem, pohmožděnou paží a tenisovým loktem. Takže je to takhle asi lepší :D

Dali.ß.
avatar of RikouUchiha
Redaktor
     
03.11.2014 14:20 | # 48

RikouUchiha

hermis - :D Každý na to koukáme z jiného úhlu. :D :D

avatar of hermis
Uživatel
   
03.11.2014 08:22 | # 47

hermis

RikouUchiha- nechtěl jsem ti to nějak ztrhat jen mě to prásklo do očí :D jinak oceňuji tvou všímavost co se zbraní týče. Já když sleduju anime, tak sleduju ty slečny než co za dělo že to drží v ruce :D

avatar of RikouUchiha
Redaktor
     
02.11.2014 17:45 | # 46

RikouUchiha

kenshin - To možná proto, že jsem to chtěl přirovnat k těm cca 12 letým křechkým děvčatům. :D

avatar of Kenshin
Uživatel
   
02.11.2014 17:41 | # 45

Kenshin

Fajný článek :DDD akorát ta váha mě celkem zaráží možná to je tím že jsem chlap a chodím na střelnici ale vážně 1 000 g není nic těžkého

暗い剣士
avatar of RikouUchiha
Redaktor
     
02.11.2014 14:40 | # 44

RikouUchiha

Bubblajz - Wikipedii mám zakázanou používat. Ano sekl jsem se tam a to dost..

avatar of bubblajz
Uživatel
   
02.11.2014 13:22 | # 43

bubblajz

ČZ vzor 61 Škorpion .trochu k tvému článku.Článek super ale trochu k zamyšlení (Používána např. URNAou. ) a ještě (zdvih je snížený na minimum a průraznost střel je až božská, když vezmeme v potaz, že Škorpion používá malorážkovou ráži, tedy ten starší model, o kterém je nyní řeč.)...Ne škorpion opravdu nepoužívá "malorážkovou ráži" a opravdu NE ani ta starší verze tedy vezre s ráží 7,65.Pokud chcete detailnější info doporučuji wikipedii.

avatar of RikouUchiha
Redaktor
     
01.11.2014 19:20 | # 42

RikouUchiha

hermis - Se stává, že se seknu. :D

avatar of hermis
Uživatel
   
01.11.2014 08:12 | # 41

hermis

Jen bych rád podotknul že k expanzi plynů v hlavni dochází už během výstřelu a právě tyto plyny vymetou střelu z hlavně. To tvé "házení" a "kopnutí" způsobují už jen přebytečné plyny a slouží k tomu aby se opakovaně přetáhl závěr zbraně a vystřelená nábojnice byla vyhozena ze zbraně výhozovým okénkem a nový náboj byl zasunut do nábojové komory.

avatar of lumcak
Uživatel
   
01.11.2014 01:26 | # 40

lumcak

Nazdar pokud jde o pistole vybral bych si Cz 75 pokud samopal tak vz 58 (rika se samopal ale jedna se ve skutecnosti o utocnou pusku)

avatar of DorianHart
Uživatel
   
30.10.2014 22:59 | # 39

DorianHart

Rikou - k PPK - jednotky SS nepoužívaly tuhletu pistoli, protože je pro vojenské použití nevhodná, nevýkonná. Walther PP byl používaný policíí a PPK vzniklo speciálně pro gestapo.
k Berettě jen drobnost; není to Beretta M92, je to pouze Beretta 92 bez "M"; pouze modely pro americkou armádu mají označení M9
a teď k samotnému škorpíku - nevychází z něj UZI. UZI je vizuálně podobný samopalům vz. 23/25 (v ráži 9mm) a 24/26 (7,62); zásobníky do samopalu škorpion jsou buď po 10 nebo 20 nábojů. Kadence je vyšší. A není přesný. Každý, kdo s tím střílel ti řekne, že není přesný. Proto byl používáný jako záložní zbraň pro důstojníky, či se závitem pro tlumič pro hitmany z KGB.
snad to stačí ;-) za mě osobně je favorit starý Luger P08. Tady to není otázka praktický vlastností, ale otázka stylu :-D

avatar of Qwertisimo
Uživatel
   
30.10.2014 22:12 | # 38

Qwertisimo

Dobrej článek, jednou za dlouehj čas i téma, co by mě zajímalo.


Jenom si prosím vás opravte to URNAou, to je hrůza.

Svět není černý, nebo bílí, je nejrůznějších barev.
avatar of RikouUchiha
Redaktor
     
30.10.2014 19:05 | # 37

RikouUchiha

vassago - Detail. :D

1 2 3 4